Frasse

image142

Lilla Frasse !

Min fina flicka curaso hade nyss fått ungar,, domhade presic öppnat ögonen och var så otroligt söta.
 4 stycken små var det =D

Så sent en kväll ringer goda vänner till oss
dom hade på kvällen varit ute och tagit en promenad,
en bil hade kommit och kört förbi dem och ett par hundra meter fram hade den stannat till
vevat ner rutan, slängt ut någonting och sedan kört igen
väl framme på stället kollade våra vänner vad det var för någonting som slängts ut och
där ligger en liten kattunge,, ca 2 ½ vecka !

Dom tog med sig kattungen hem och värmde den.
Sen ringer dom mig,,,
Morgonen därpå kommer dom hem till mig.. Vi ska prova om Curaso kan tänka sig en
kattunge till !

 

Försiktigt tar jag den lilla kissen som fick heta frasse och går in med honom till curaso...
 jag sätter honom jämte henne i hennes korg.
Hon tittar på mig och tittar sedan på ungen, luktar på den och sen börjar hon tvätta den, sen
var det klart, Curaso har nu 5 ungar !
Vilken underbar flicka och mamma hon är.

Frasse växte upp tillsammans med mina kattungar, han hade lite problem med sina ögon så det fick
 bli några vetrinär besök och lite medeciner men sedan blev han bra !

När Frasse fyllde 12 veckor flyttade han hem till mina vänner som hittade honom och han blev deras kisse =D
Så allt fick ett lyckligt slut =D

Som vuxen blev Frasse en jätte go STOR kille som älskar mat mer än nått annat !

Idioterna (ursäkta men jag tycker verkligen det) som slängde bort honom har ingen anning
om vilken fin liten kille han var !

image145


image86

Kommentarer
Postat av: Erika

Fy så hemskt! Jag har ingen som helst förståelse för folk som bara gör sig av med djur hur som helst.
Vilken tur att dina vänner gick där just då och att lilla Frasse kunde få en ny mamma och ett lyckligt hem.

2008-02-09 @ 15:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0