Förbannad !

Är så förbannad ! En bekant till mig som föder upp sphynxar sålde för ett tag sedan en kisse
personen som köpte katten ville ha den på avbetalning vilket hon också fick !
Hon har än så länge betalat 2000:- av 7500:-

Så gick tydligen deras värmepanna sönder nu och därför hade hon inte råd att betala mer på katten
och ville att min vän skulle ta tillbaka den, min vän gick med på detta.
Men när köparen förstod att hon bara skulle få 500.- tillbaka
(Enligt konsumentköpslagen så kan hon få tillbaka 80% av totala köpesumman
alltså 500)
Vägrade hon,,, nu har dom argumenterat ett tag, min vän hänvisar till konsumentköpslagen
och har så vitt jag förstår rätten på sin sida !

Och nu igår, upptäcker vi att katten nu finns tillsalu på blocket !
Hon säljer alltså en katt som hon inte ens äger ! vilken figur alltså !
Blir så himla förbannad !
Hur kan man göra så ! Det är ju stöldgods ! Hon äger ju inte katten !
Usch så arg jag är !


Kommentarer
Postat av: Jenny R

Vilket svineri! Be ägaren kontakta Blocket och berätta, så får de ta ner annonsen.

Har de kontrakt och sånt? Isåfall har ju din bekant ännu mer rätten på sin sida.

2008-11-20 @ 23:29:27
URL: http://lazyjenny.deviantart.com
Postat av: Maja

Usch och fy!!!! Hon borde skämmas. Vissa människor alltså!

2008-11-22 @ 02:40:51
URL: http://majaskrypin.blogg.se/
Postat av: ejmis

Fy så fräcka människor kan vara! =(

2008-11-24 @ 19:31:55
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0