Sommarkatt



Vet du, matte, solen gick ner
och ingenting alls, jag ser nu mer
tänk om den dumma räven mej tar
glad är jag, att en matte jag har....
tänk om ingen öppnat för mej
tänk om inte jag hade, just dej
att få lite mat och kärlek är gott
men ej alla katter har dragit "rätt lott"
tänk på dom katter som lämnas helt ena
får sitta och skrika i natten den sena
undrar var matte och husse har farit
borta så länge, dom har aldrig varit
stugan är låst och hösten är här
-Kom snälla Ni, och håll mej så när.
Jag fryser och skakar, så kall är min tass.
Och magen den skriker och kurrar, så pass
Säj mej, du snälla, vad gjorde jag fel
I somras så gav jag dej massor med kel
Vi lekte i gräset och allt var så bra
Säj varför, är allt så konstigt i da´...

----*----

Skaffa inte en sommar katt !
Det är djurplågeri !
Om någon ni vet lämnar sin katt nu när sommaren
lider mot sitt slut !
ANMÄL !!!!!

Diskt lånad av

http://efterskalv.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Väldigt bra skrivet!

2008-08-21 @ 16:40:48
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0