Curaso !

image62

Detta är en av de käraste katterna jag någonsin haft !
Dessvärre finns hon inte längre med oss !
Hon kom hem en dag och hade blivigt misshandlad, det blev vetrinär besök
men efter en vecka hade vi inget annat val än avlivning.

Det är nu ca 2 år sedan men jag saknar henne fortfarande mycket.
Hon han dock under sin korta levnad få en kull med 4 underbar små ungar !



Curaso var en mycket speciel kisse, otroligt liten men otroligt tuff
och hon var en otrolig jägare. Hon kom hem med både möss, sorkar och tom en skata !

Hon var otroligt kelig och mysig, en riktigt knä katt.

Jag kan specielt sakna att se henne i föstret, när hon var ute och ville in brukade
hon hoppa upp pä fönsterbläcket och stå där och jama
tills man öppnade köksföstret och släppte in henne !

Otrolig på att klättra var hon också, hin var utppe både i träd och på tak !



Curaso var även syster till Whisky (presentation av honom kommer)

Curaso är en en av de sötaste kattena jag någonsin sett !

image67


image14

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hejsan!

Det gör mig ledsen att läsa att din bror inte klarade sig i somras. Nu vet jag ju verkligen hur svårt det är när ett litet barn blir sjuk.

Felix är ju nu i Stockholm. Än så länge utan mamma och pappa. De är på väg upp. Han är en liten modig kille som redan gjort en svår resa. Men, han kommer med stor sannolikhet att klara sig.

Jag kommer så klart att hålla bloggen uppdaterad så att du får veta hur det går.

Fin blogg förresten. Mycket katter. ;) Har själv en liten kattdam här hemma så jag kommer att titta in här och se om du rekommenderar nya prylar. :)

Kram Angelica

2008-02-03 @ 09:47:24
URL: http://jelican.blogg.se
Postat av: Maja

Vilken söt liten kisse. Det värsta med att skaffa husdjur är ju tyvärr att för eller senare så drabbas vi alla av en stor sorg när dom inte längre finns hos oss.

2008-02-03 @ 10:53:28
URL: http://majaskrypin.blogg.se/
Postat av: Katthemmet Kompis

Så sorgligt ang Curaso. Snyft. Hon var verkligen jättesöt.

2008-02-03 @ 11:12:50
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0