Ozzy !

image46

Idag tänkte jag berätta om mig goa lilla ozzy kille =D

Ozzy är en kastrerad han katt, orange till färgen eller gul/röd för dom som föredrar den benämingen !
Han är en otroligt lat katt ! Springer han så är det ca 2 meter sen brukar han stanna och lägga sig på fläcken
mestadels så ser man honom bara ligga inne någonstans och lata sig !
Han har en klös stälning som han älskar och där ligger han för det mesta !

Det som e lite kul med honom är att han är höjd rädd.
Har aldrig varit med om en höjd rädd katt innan.

image47

Ibland klättrar han upp i träd men det slutar alltid med att han sitter och skriker och så får
jag klättra upp och hämta ner honom.

Men det spelar egentligen ingen roll vart han kommer upp, är det lite högt så skriker han och
gnäller han tills man lyfter ner honom igen !

men han är en otroligt gosig kille som purrar jätte högt och som älskar mys och gos !
att ligga i knäet på en är toppen tycker han.

En annan sak han älskar är förstås mat. ständigt och jämt hur mycket som helst
hade jag inte satt stop hade han nog kunnat äta tills han sprack !
hans mage är ju ganska rund också =D

image48

Kommentarer
Postat av: Änglakatterna

Vilket charmtroll!

2008-02-01 @ 23:10:45
URL: http://www.myengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0